8 rad jak odchudzać się zdrowo i skutecznie

8 rad jak odchudzać się zdrowo i skutecznie

Istnieje powiedzenie, że ,,kobieta zrobi wszystko aby schudnąć, z wyjątkiem diety i ćwiczeń”. I choć powyższe zdanie dotyczy nie tylko pań to niestety często jest zadziwiająco prawdziwe.

Herbatki odchudzające, suplementy mające zapewnić uczucie sytości, głodówki i ,,diety cud” czy zmniejszenie dziennie przyjmowanych kalorii o połowę – brzmi znajomo? Nieobce są też pewnie skutki – krótkie i niesatysfakcjonujące a okupione głodem, rozdrażnieniem, brakiem energii i rozregulowaniem organizmu. Co gorsze często kończą się przybraniem dodatkowych kilogramów.

Co jest powodem? Niewłaściwe podejście do samego planu utraty wagi. Nieosiągalne cele, wybieranie drogi ,,na skróty” i powszechne mity na temat odchudzania to główni wrogowie w osiągnięciu wymarzonej figury. Czego zatem potrzeba? Cierpliwości, wiedzy i wytrwałości, a przede wszystkim uświadomienia sobie, że aby schudnąć nie wystarczy tydzień czy miesiąc restrykcyjnej diety aby móc powrócić do starych przyzwyczajeń. To zmiana nawyków żywieniowych i zastosowanie się do kilku wskazówek, które prezentujemy poniżej.

Sztangle i woda

  1. Bez pośpiechu

Nie łudź się, że zdążyć zgubić kilkanaście kilogramów w miesiąc. Niestety tkankę tłuszczową spala się długo i potrzeba do tego wytrwałości. Gubiąc zbyt wiele kilo w krótkim czasie nie pozbywamy się tłuszczu a jedynie wody z organizmu. Pośpiech zawsze będzie skutkował tym samym – efektem jojo, przyjęto, że 1-2 kg miesięcznie to optymalna ilość w traceniu na wadze.

Warto nadmienić, że redukcja masy ciała to czysta matematyka. Aby zgubić 1 kilogram deficyt kalorii musi wynieść około 7000kcal. Oznacza to, że ograniczajac codzienne spożycie kalorii o 250 już po tygodniu uzyskujemy minus 1800kcal a tym samym w ciągu 6 tygodni bezpiecznie pozbywamy się 1kg nie odczuwając tego zanadto w diecie. Ponadto ruch fizyczny znacznie przyspiesza ten proces.

  1. Nie oczekuj cudów

Motywacja to jeden z najważniejszych kluczy do osiągnięcia sukcesów. Dlatego pamiętaj aby stawiać przed sobą cele, które są możliwe do spełnienia. Zdecydowanie więcej satysfakcji przyniesie nawet nieco wolniejsze ale zbliżanie się do celu niż natychmiastowe rozczarowanie gdy się coś nie uda i porzucenie diety.

3.Mniej znaczy więcej

Ile razy słyszałeś o tym, że powinno się jeść 5 posiłków dziennie w 2-3 godzinnych odstępach? Pewnie sporo. A czy stosujesz tę zasadę? No właśnie… A nie bez powodu jest to jedno z  naczelnych przykazań zdrowego odżywiania. Dzięki tej metodzie nie rozciągamy nadmiernie żołądka, unikamy uczucia głodu i podjadania między posiłkami i dajemy organizmowi tyle energii by mógł sprawnie funkcjonować nie odkładając tkanki tłuszczowej.

Poranne musli

  1. Odchudzanie to nie koniec świata

Na dźwięk samego słowa ,,odchudzanie” wielu osobom rzednie mina a przed oczami stają wizje pozbawionych smaku, mało apetycznych potraw. Nic bardziej mylnego, zdrowe jedzenie to mnogość barw, aromatów, przypraw i oryginalnych smaków a jedyne czego potrzeba to odrobina chęci. Ponadto warto myśleć o utracie kilogramów jako o ,,zmianie nawyków żywieniowych” a nie ,,odchudzaniu”, to jedynie kwestia psychologicznego podejścia ale bywa nie bez znaczenia.

  1. Tłusta pułapka

Błędem jest myślenie, że w trakcie odchudzania należy zrezygnować z tłuszczu. Pełni on istotne funkcje w organizmie i człowiek potrzebuje go aby funkcjonować. Nie myśl jednak, że uda Ci się przemycić do zdrowego jadłospisu fast foody, batoniki, tłuste mięsa czy głęboko przetworzoną żywność. Istnieje kilka rodzajów tłuszczów a potrzebujemy tylko tych pełnowartościowych jak tłoczone na zimno dobre oleje typu kokosowy czy lniany.

  1. Sięgnij po owoce i warzywa

Jeden z najważniejszych podpunktów na drodze do wymarzonej sylwetki. Są wyjątkowo cennym źródłem witamin, węglowodanów i składników mineralnych, ponadto pyszne i nierzadko słodkie. Owoce i warzywa zawierają ponadto sporo błonnika, który daje uczucie sytości i poprawia trawienie.

Zdrowe odchudzanie

  1. Co do picia?

Z pewnością nie słodkie gazowane napoje ani kupne soki. Często są równie kaloryczne co słodycze, zawierające zbyt wiele prostych węglowodanów, rozciągają żołądek i skutecznie ubierają w dodatkową tkankę tłuszczową. Ponadto ze względu na ilość cukru zamiast gasić pragnienie wzmagają je zmuszając do sięgnięcia po kolejną porcję. Co zatem pić? Oczywiście niedocenianą wodę! Najważniejszy składnik umożliwiający funkcjonowanie organizmu. Regularne picie wody w odpowiedniej ilości gwarantuje poprawę metabolizmu nawet o 2,5%. Nie czekaj też aż poczujesz pragnienie, oznacza to, że organizm już zaczyna się odwadniać. Pij w równych odstępach np. szklankę wody co godzinę. Oprócz tego możesz przygotowywać sobie zieloną herbatę, yerba mate czy świeżo wyciskane soki.

  1. Ćwicz!

Dieta to 70% walki o szczupłą sylwetkę. Jednak nie mniej ważne 30% to ruch. Chcąc schudnąć musisz pokonać lenistwo i inne wymówki typu brak czasu i zmienić również tryb życia. Dlaczego? Po pierwsze wysiłek fizyczny przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej o niemal 30%. Ponadto sprawia, że organizm jest zmuszony sięgać po rezerwy z tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia są także niezbędne do uzyskania wymarzonej figury. Tracąc kilogramy bez treningu ryzyko wiszących fałdek skóry pozbawionej jędrności jest niezwykle duże.

Jaki z tego wniosek? Wszystko jest możliwe. Niestety droga do figury marzeń nie jest ani krótka ani łatwa – mimo to warta zachodu. Wytrwałość, wiedza i motywacja potrafią jednak zdziałać cuda. Najważniejsze to nie szukać drogi na skróty tylko poważnie podejść do zmiany nawyków żywieniowych i aktywności fizycznej- jest to decyzja, która wpłynie na jakość całego życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
Facebook
Facebook
Twitter
Twitter
Twitter
Google Plus
Google Plus
Google Plus