ZDRADZAMY SEKRETY PIUPIU!

ZDRADZAMY SEKRETY PIUPIU!

Codziennie w naszym menu staramy się zapewnić różnorodność posiłków i dopasować najbardziej wymagającym smakoszom. Nie zawsze jest to proste zadanie, ponieważ każdy ma inne wyczucie smaku, jedni preferują bardziej przyprawione dania, inni z kolei delikatniejsze w smaku. PiuPiu postanowiło nieco odkryć swoje sekrety i zdradzić przepisy na ulubione dania naszych klientów.

CHELEBEK BANANOWY

Czy chleb można spożywać w trakcie diety? Oczywiście, że tak, jednak najlepiej, aby był pełnowartościowy i przygotowany z najwyższej klasy składników. Przygotowaliśmy dla Was przepis na nasz ulubiony chlebek bananowy, nutka słodkości dodaje pysznego smaku i zupełnie nie przypomina „fit” chleba, pozbawionego jakiegokolwiek smaku, a jakich produktów potrzebujemy aby go upichcić?

Składniki:
– banan
– mąka gryczana
– mąka sezamowa
– mąka z amarantusa
– masło extra
– erytrytol
– miód pszczeli
– jajka kurze całe
– kakao 16%
– czekolada Wawel 90%

Zapewne nazwa erytrytol nie jest wszystkim znana – jest to zdrowsza odmiana substancji słodzącej, która nie zaszkodzi osobom chorym na cukrzyce, nie spowoduje próchnicy na zębach, a przede wszystkim „nie dołoży” nadprogramowych kilogramów. Sposób przygotowania chlebka bananowego pozostawiamy Wam. Mała podpowiedź – jest to nic trudnego, koniecznie dajcie znać jak Wam poszło i czy chlebek wyszedł identycznie jak nasz.

GALATTES BRETONES

Idealne śniadanie? To właśnie galattes bretones, sam widok sprawia, że chce się je zjeść od razu z pudełka. Proste w przygotowaniu, a smak niezapomniany. Nie tylko dostarcza wartościowych składników, ale także dodaje energii na cały poranek. Jakich składników potrzebujemy żeby przygotować śniadanie mistrzów? 🙂

Naleśnik:
– mąka gryczana
– olej kokosowy zimnotłoczony
– jaja kurze całe
– woda

Galattes Bretones:
– ser typu „feta”
– jaja kurze całe
– rukola
– suszone pomidory

Voilà kolejne danie gotowe! Nie zdradzimy Wam następnego etapu przygotowania, sprawdźcie sami i koniecznie dajcie Nam znać na naszym fanpage’u PiuPiu Catering Pożywny bądź w komentarzach poniżej. Jesteśmy ciekawi jak sobie poradzicie, trzymamy kciuki i życzymy wszystkim miłego wieczoru! 🙂

P.S. najlepsze zdjęcia Waszych potraw nagrodzimy!

KAWA kontra YERBA MATE?

KAWA KONTRA YERBA MATE!

Miłośnikom i smakoszom kawy ciężko jest odnaleźć alternatywę dla swojego ulubionego napoju. O yerba mate każdy już słyszał, ale czy znamy jej tajemną moc? PiuPiu catering przedstawia całą prawdę o kawie i jej zamiennikach. Gotowi?

KAWA

Czarna, biała, frappe, latte, cappuccino, espresso – to tylko jedne z wielu odmian kawy. Najcenniejszym składnikiem kawy jest kofeina, która dodaję energii i pomaga utrzymać nasz organizm w stanie aktywności. Najwięcej kawy wypijają Szwedzi, Norwedzy i Duńczycy – ponad 600 filiżanek rocznie. Brytyjczycy, którzy znani są ze swojej miłości do herbaty wypijają w przeciągu roku tylko 34 filiżanki na osobę. Pomimo kliku zalet, kawa ma wiele wad min. wpłukuje cenne minerały, a przede wszystkim magnez. Nadmierne spożycie kawy z ekspresu może zwiększyć zagrożenie wystąpienia choroby wieńcowej serca, powodować migrenę czy podnieść poziom cholesterolu we krwi.

Kawa bezkofeinowa nie musi oznaczać „lepszej” i zdrowszej wersji. Osoby, które piją kawę bezkofeinową są narażene na działanie związków chemicznych, które pozostają w napoju po dekofeinizacji. Bezkofeinowa kawa – nazwa jest jednak mylna ponieważ zawiera śladowe ilości kofeiny, ok. 1-5mg. Gdyby nie było minimalnej zawartości kofeiny w kawie bezkofeinowej, smak i zapach byłby zupełnie inny w porównaniu do klasycznej kawy.

YERBA MATE mit czy hit?

Yerba mate to wysuszone i zmielone liście, a także patyczki ostrokrzewu paragwajskiego. Sama nazwa brzmi zachęcająco i orientalnie. Poznajmy, zatem moc magicznej herbaty! Kofeina ( w yerbie mateina) zawarta w napoju uwalniana jest nieco wolniej niż w kawie, ale jej działanie odczuwamy dłużej – dodaje energii i pobudza nasz organizm. W przeciwieństwie do kawy, yerba mate obniża poziom cholesterolu we krwi, a także działa antyoksydacyjnie. Regularne picie yerby poprawia metabolizm i sprzyja odchodzeniu dzięki spalaniu zmagazynowanych kalorii w komórkach tłuszczowych.

Przygotowanie yerby zajmie nam nieco więcej czasu niż kawy. Po zagotowaniu wody odczekujemy 10 minut, a następnie zalewamy suszone liście wodą. Później czekamy kilka minut, aby yerba mogła uwolnić swoje cenne wartości z liści.

Wapń, magnez, żelazo, potas, cynk, witaminy A, B, C oraz E to bogactwo ukryte w yerbie. W okresie przeziębienia jest szczególnie polecana, ponieważ zwiększa siły witalne. Yerba ma także swoje wady, wypijana w dużych ilościach może powodować bezsenność czy uczucie poddenerwowania z powodu zawartej mateiny.
Yerba mate charakteryzuje się specyficznym smakiem, nie warto poddawać się już po jednym wypitym kubku z niesmaczną miną. Jeżeli nie możemy się przekonać do smaku yerby można spróbować wersji smakowych np. z cytryną czy miętą.

Kawa vs. Yerba mate – zdania są podzielone zarówno wśród środowiska lekarzy, farmaceutów czy zwyczajnych konsumentów Zarówno yerba mate jak i kawa ma swoje wady i zalety. Tylko od nas zależy wybór danego napoju. Jeżeli chcemy uzyskać szybki zastrzyk energii zwycięży kawa, a jeśli pragniemy wzbogacić nasz organizm w cenne minerały wygra yerba. Najlepiej odnaleźć złoty środek, a przede wszystkim umiar i spróbować zamiennie spożywać oba napoje. Spróbujecie? 🙂

Facebook
Facebook
Facebook
Twitter
Twitter
Twitter
Google Plus
Google Plus
Google Plus