Catering fit – dla zdrowia i pięknej sylwetki!

W zdrowym ciele, zdrowy duch – to powiedzenie w skrócie ujmuje starą prawdę, że kiedy organizm ma pod dostatkiem wszystkich składników odżywczych, poprawia się też odporność i spada waga. Ale czy wiedziałeś, że dietetyczny catering fit ma też wpływ na samopoczucie, a nawet wygląd skóry czy włosów?

Catering fit na lepszy humor

Czasem wydaje Ci się, że Twój kiepski nastrój wziął się z powietrza? Być może w rzeczywistości, przyczyna tkwi w nieodpowiedniej diecie, ubogiej w witaminę B1 oraz B6. Brak tej pierwszej sprawia, że człowiek ciągle czuje się zmęczony i trudno mu się na czymkolwiek skupić. W niektórych przypadkach objawia się też drażliwością, a nawet depresją. Tym ostatnim charakteryzuje się również niedobór witaminy B6, poza tym, skutkujący apatią oraz bezsennością. Na kondycję psychiczną będzie miał też wpływ cukier. Jego nadmiar bywa przyczyną zwiększonej agresji i nadpobudliwości, które można załagodzić, np. spożywając kwasy Omega-3. Co prawda cukier może też poprawiać samopoczucie, ale nie w każdym przypadku. Cukry proste, znajdujące się, np. w batonikach czy ciasteczkach działają w ten sposób tylko przez chwilę, po czym nastrój znów się pogarsza. O wiele lepsze są cukry złożone – ich poziom opada wolniej, przez co organizm dłużej nie czuje głodu. Znajdziesz je w warzywach i owocach oraz produktach zbożowych, których dostarczy Ci nasz catering fit.

Lśniące włosy dzięki diecie

Możesz kupować odżywki i specjalne szampony, ale pielęgnacja włosów zaczyna się od środka. Tylko jeśli dostarczysz im potrzebnych składników odżywczych, sprawisz, że przestaną wypadać, a na dodatek staną się mocne i nawilżone. Przede wszystkim, upewnij się, czy Twój catering fit ma w menu ryby – łosoś jest bogatym źródłem m.in. kwasów omega-3, a także witamin z grupy B. Są one konieczne, by poprawić kondycję włosów i wzmocnić ich budowę. Nie bez znaczenia jest również żelazo. Jeśli jest go za mało, włosy stają się cienkie i bardziej podatne na złamania. Jak uzupełnić jego zapasy? Postaraj się, by w Twojej diecie nie zabrakło jaj, podrobów, produktów zbożowych oraz mlecznych, nie zapomnij też o nasionach roślin strączkowych, np. fasolce szparagowej.

Zdrowe menu a promienista skóra

Twój jadłospis ma ogromny wpływ na stan cery. Wspomniane już wcześniej nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, zawarte m.in. w rybach, orzechach włoskich i niektórych olejach, sprawią, że regeneracja skóry będzie przebiegała szybciej i zwiększy się jej odporność na promieniowanie UV. Z kolei dieta bogata w przeciwutleniacze może zmniejszać wpływ, jaki mają na skórę wolne rodniki, odpowiedzialne za zmarszczki, zmniejszające elastyczność skóry, a nawet będące przyczyną raka. Z tego powodu, warto jeść takie warzywa i owoce jak choćby pomidory, arbuzy, jabłka i wiśnie, a potrawy doprawiać rozmarynem, oregano lub cynamonem. Jeśli na dodatek, to co jesz, ma w sobie witaminy A, C, E, K oraz witaminy z grupy B, możesz być spokojny, że skóra długo pozostanie wiotka, naczynka nie będą tak łatwo pękały, a cera będzie wyglądała na zdrowszą. Uważaj tylko na cukier – może on być powodem powstawania wyprysków, przyspiesza też starzenie.   

Wymienione wyżej składniki odżywcze to tylko niektóre elementy, jakie wpływają na nastrój oraz wygląd skóry i włosów. Jeżeli chcesz jak najlepiej dostosować swoją dietę do potrzeb organizmu, skonsultuj się z naszym dietetykiem, który pomoże Ci wybrać odpowiedni wariant naszego cateringu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
Facebook
Facebook
Twitter
Twitter
Twitter
Google Plus
Google Plus
Google Plus