Zdrowe grillowanie z Piupiu.

Zdrowe grillowanie?

Długi weekend, piękna pogoda, coraz dłuższe dni i cieplejsze wieczory sprzyjają grillowaniu i zachęcają do konsumpcji na świeżym powietrzu.
Czy da się jeść zdrowo z grilla?
To wszystko zalezy od Ciebie.
Oczywiście możesz jeść tłuste steki, chrupiące boczki inne mięsne rarytasy, ale zastanówmy się…grill nie musi oznaczać niezdrowego jedzenia.

Ryby zamiast mięsa

Pstrąg z grilla

 

 

Składniki
  • 2 wypatroszone pstrągi
  • 2 -3 łyżki rozpuszczonego masła
  • łyżka posiekanej natki pietruszki
  • łyżka posiekanego koperku
  • 2 duże ząbki czosnku
  • sól i pieprz
  • 2-4 plasterki cytryny
Wykonanie
  1. Pstrąga umyj i obetrzyj ręcznikiem papierowym.
  2. Do rozpuszczonego masła dodaj natkę i koperek, wyciśnij przez praskę czosnek, posól i popieprz – wymieszaj.
  3. Ryby oprósz solą i pieprzem – w środku i z zewnątrz, nałóż do środka ryb część masła z ziołami, resztą posmaruj wierzch rybek.
  4. Ułóż plasterki cytryny.
  5. Zawiń ryby w folię aluminiową i schowaj do lodówki na kilka godzin.
  6. Ryby możesz ugrillować bezpośrednio w tej folii – około 10-12 z każdej strony.

Grilowany łosoś:

Składniki:

  • 3 łyżki oleju rzepakowego (można zastąpić oliwą z oliwek)
  • sok z 1/2cytryny
  • szczypta mielonej czerwonej papryki
  • szczypta świeżego, posiekanego koperku
  • 1 filet z łososia

Wykonanie:

1. W misce wymieszać wszystkie składniki poza łososiem, zanurzyć w nich umytego łososia i  wstawić do lodówki na pół godziny.
2. Po tym czasie wyjąć łososia z marynaty i grillować po 5
minut z każdej strony.
3. Marynata jednak się nie zmarnuje. Należy podgrzać ją w garnku i podawać jako sos do polania gotowego łososia.

Grillowane warzywa

Można ugrillować praktycznie wszystkie warzywa, tylko trzeba wiedzieć jak, aby były smaczne i nie traciły swoich właściwości odżywczych:)

Warzywa myjemy je dokładnie, oczyszczamy z niepotrzebnych fragmentów jeśli to konieczne i przyprawiamy. Możemy przygotować specjalną marynatę, która nada apetyczny aromat i niesamowity smak – pomysłów jest tu całe mnóstwo. Jeżeli warzywa są dodatkiem do mięs, można marynować je razem, wtedy będą tworzyły zgraną kompozycję, a my oszczędzimy czas. Z reguły nie grillujemy warzyw w całości, wyjątkiem są kolby kukurydzy i drobne warzywa. Najczęściej wystarczy przekrojenie na pół, cukinie lub bakłażany kroimy na grube plastry, tak, żeby były mniej więcej równe. Najczęśćiej grillowane warzywa: BAKŁAŻAN, CUKINIA, ZIEMNIAKI, PAPRYKA, KUKURYDZA, MARCHEW.

 

 

Szaszłyki:

A jeśli warzywa ani ryby do Ciebie nie przemawiają i jesteś złakniony mięsa, to zrób zdrowe szaszłyki lub ugrilluj fileta z kurczaka. Będzie to lżejsze danie, a równie smaczne:)

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
Facebook
Facebook
Twitter
Twitter
Twitter
Google Plus
Google Plus
Google Plus