Świąteczna alternatywa!

Świąteczna alternatywa!

Już jutro usiądziemy przy świątecznym stole i rozpoczniemy świętowanie wielkiej nocy. W święta odrzucamy na bok wszystkie diety tłumacząc sobie, że dwa dni przerwy nikomu nie zaszkodzą. Babka, mazurek, jajka w majonezie to tylko część tradycyjnych pokus, które czekają na nas przy świątecznym stole. Czy weekendowa przerwa w zdrowych nawykach żywieniowych sprawi nagły „spadek formy”? Nie popadajmy w obłęd, jednak warto zamienić wysokokaloryczne produkty na nieco zdrowsze zamienniki. PiuPiu – catering Wrocław przedstawia wam alternatywne produkty. Wielkanoc w wersji fit? Dla PiuPiu to żaden problem!

Dietetyczny majonez!

Czy jest to możliwe? Łyżka majonezu to 165kcal, natomiast w 100 gramach to aż 660kcal. Długie, męczące treningi na siłowni można szybko zaprzepaścić spożywając nagminnie dany produkt. Najlepszą i najsmaczniejszą alternatywą, którą szybko możemy wykonać w domu jest majonez przygotowany z awokado. Już w poprzednim poście opisywaliśmy cenne właściwości tego owocu, a teraz wypróbuj majonez w wersji fit!

Składniki:

 

-> 1 dojrzałe awokado
-> sól, pieprz, szczypta chilli
-> oliwa z oliwek
-> sok z cytryny bądź limonki
-> ząbek czosnku

Jedno dojrzałe awokado blendujemy z drobno posiekanym ząbkiem czosnku, następnie dodajemy sok z połowy limonki lub cytryny, kilka kropel oliwy z oliwek extra virgin i doprawiamy do smaku pieprzem i solą. Lubisz papryczkę chilli? Dodaj ją do swojego majonezu, a z pewnością przyspieszy Twój metabolizm i zwiększy spalanie tłuszczu poprzez zawartą w niej kapsaicynę. Miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji, aby majonez był rzadszy możemy dodać kilka kropel wody bądź oliwy i gotowe! Przygotowaną masę najlepiej przelać do zamykanego słoiczka i trzymać w lodówce ok. 2-3 dni.*

Majonez z awokado sprawdzi się na świątecznym stole, z pewnością przykuje uwagę gości poprzez swój oryginalny zielony kolor. Fit majonez łącz dowolnie, nie tylko z jajkami – to doskonały dodatek do ulubionej sałatki. Jeżeli tradycyjny majonez jest Twoim nieodłącznym dodatkiem do świątecznych potraw i musi znaleźć się u Ciebie na talerzu – wymieszaj go z jogurtem naturalnym w stosunku pół na pół. Takim sposobem pozbędziesz się połowy kalorii, a klasyczny smak majonezu pozostanie.

Nie musisz modyfikować każdej kalorycznej potrawy w wersję fit, wystarczy zamienić odpowiednie składniki, a uzyskasz o połowę kalorii mniej :

– niezdrowe tłuszcze wymień na tłuszcze naturalne np. orzechy, awokado czy tłuszcze roślinne
– karmel i inne słodkie polewy zastąp owocami
– śmietanę, kaloryczne sosy zamień na jogurt naturalny z ulubionymi przyprawami
– zamiast dodawania zbędnych tłuszczów użyj patelni do smażenia bez tłuszczu

Chcesz spróbować sałatki, babki i sernika? Spróbuj każdej potrawy, ale przede wszystkim zachowaj zdrowy rozsądek i jedz mniejsze porcje. Staraj się pić dużo wody niegazowanej, najlepiej zanim usiądziesz przy świątecznym stole – dzięki temu Twój żołądek będzie napełniony i zjesz po prostu mniej.
Graj w zielone! Nie żałuj sobie rzeżuchy i innych zielonych warzyw. Rukola,roszponka czy rzeżucha zawierają liczne wartości odżywcze.
Święta spędź aktywnie! Spróbuj namówić rodzinę na świąteczny spacer po obiedzie czy przejażdżkę rowerową, umiarkowana aktywność fizyczna sprzyja najstarszym jak i najmłodszym członkom rodziny. Dwudniowe leżenie przed telewizorem nikomu nie służy.

W okresie świątecznym przestrzegaj najważniejszej zasady: zachowaj zdrowy rozsądek i jedz małe porcje, a po świętach bez wyrzutów sumienia szybko powrócisz do przedświątecznej formy. Catering dietetyczny PiuPiu – Wrocław życzy wszystkim naszym klientom wesołych i rodzinnych świąt wielkanocnych!

*zmodyfikowany przepis od filozofii smaku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *