5 pomysłów na…wiosenne dania!

Wiosna zbliża się wielkimi krokami. Praktycznie już ją czuć – zwłaszcza w naszej kuchni i potrawach, które dostarczamy do Waszych domów każdego dnia. Wychodzimy z założenia, że inspirować można się dosłownie wszystkim – i o ile przynosi to pożądany, pozytywny efekt – super. My zatem wybieramy ładne jedzenie, jako inspirację do trzymania diety, zdrowego trybu życia, czy regularnych ćwiczeń. Wiosna, to właśnie ten czas, kiedy możliwości rodzą się same. Po zimowej przerwie na półki sklepowe powracają warzywa i owoce (i to w kolosalnych ilościach)! My wiemy, jak to wykorzystać! Nasze dania są pełne życie, kolorów, a co najważniejsze…witamin – dodając jednocześnie energii na każdy nowy dzień! Uwaga! Zdradzamy sekret!

Poznajcie nasze 5 pomysłów na wiosenne dania!

 

1. Pizza

Idealna na obiad, spotkanie ze znajomymi, czy wiosenny piknik w parku – pizza! To jedno z tych dań (tak samo, jak burger wyżej), na które zawsze ma się ochotę. I tu pojawiamy się my z pomysłem na sensowne rozwiązanie tego “zachciankowego problemu”, a zatem… Zdrowa pizza? Ale jak to?!

Pizza, którą proponujemy ma uwaga…brokułowy spód! Składa się on dokładnie z jajek, płatków jaglanych i wspomnianego już brokuła. Poza tym panuje totalna składnikowa dowolność, sugerujemy jednak oliwki, mozarellę, kurczaka i paprykę. Spróbujcie, a nie pożałujecie!

2. Burger wołowy

Warto pamiętać, że to co smaczne, nie zawsze musi być niezdrowe i powodować wyrzuty sumienia. I mimo, że paradoksalnie zazwyczaj smakuje nam właśnie to, co przetworzone i tuczące, przy odrobinie wysiłku i fantazji, na pewno uda się stworzyć zdrowy odpowiednik tego dania. Nasz wybór pada na burgery! Ale nie, nie! Nie takie, z których tłuszcz wylewa się z każdej możliwej strony. Te o których myślimy…praktycznie go nie zawierają! A smak? Oceńcie sami!

Jak zrobić zdrowego burgera?

My polecamy w szczególności bułkę gryczaną, można ją zrobić samodzielnie (mąka jaglana, gryczana, dyniowa i sezamowa, jaja). Wnętrze burgera, to już kwestia kubków smakowych – naszymi ulubieńcami pozostaje jednak kotlet wołowy, pomidor, ogórek i cebula!

3. Faszerowana cukinia

Czyli warzywna kwintesencja wiosny! Danie banalne i szybkie w wykonaniu! Znowu, co najlepsze – praktycznie dowolne jeśli chodzi o składniki (oprócz cukinii oczywiście – ona jest obowiązkowa!). Naszymi faworytami składnikowymi jest ser mozarella, feta, pomidor i dużo przypraw, ale wersja z kurczakiem i kukurydzą również może okazać się trafna. Możliwości jest wiele, co tylko sprawia, że danie to możemy jeść nawet kilka razy w tygodniu – w różnych kombinacjach! Jedno jest pewne – nasz organizm na pewno nie wyjdzie na tym źle!

4. Kanapka gryczana

Na pewno sprawdzi na długie, rowerowe wyprawy. W końcu nie brudzi i nie wymaga sztućców! Chyba najprostsza z prezentowanych przez nas opcji, ale za to jaka pyszna! Oprócz upieczenia kurczaka i pokrojenia warzyw – nie zabiera więcej wysiłku i czasu.

Do nas szczególnie przemawia opcja z sałatą, pieczenią z kurczaka, pomidorem, serem i najważniejszym składnikiem, który nada całemu daniu charakteru…konfiturą z żurawiny!

5. Chłodnik ogórkowy

Chyba najbardziej wiosenne danie ze wszystkich przez nas wymienionych! Sprawdzi się idealnie na odpoczynek w ogrodzie, a nawet na pierwszego grilla z rodziną! Orzeźwia, dodaje energii i zawiera dużo witamin! I co ważne – jest bardzo prosty w wykonaniu i dostępny na “już” w każdym domu! Niech podniesie rękę ten, kto nie ma w lodówce jogurtu naturalnego, ogórka, kopru i jajek! 🙂

 

To już wszystkie z naszych pomysłów – koniecznie dajcie znać, który z nich sprawił burczenie w Waszym brzuchu!

Jeśli zainspirujecie się którąś z naszych potraw koniecznie wrzućcie zdjęcie na swój Instagram z hashtagiem #piupiucatering i oznaczeniem naszego profilu @piupiu_catering 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *