Jak ograniczyć słodycze?

SOS! SZYBKA POMOC W PORZUCENIU SŁODYCZY!

Naukowcy twierdzą, że zamiłowanie człowieka do słodyczy jest silnie związane z czynnikami genetycznymi – nasi przodkowie w ten sposób sprawdzali, czy coś jest jadalne. Jeśli było słodkie, nadawało się do jedzenia, a jeśli gorzkie – prawdopodobnie zawierało truciznę. Obecnie mamy XXI wiek, dostęp do sprawdzonych w pełni jadalnych produktów, a mimo to bardzo chętnie sięgamy po słodycze. Sięgamy po nie stojąc przy kasie w markecie, w trakcie jazdy samochodem w ramach szybkiej przekąski, czy w domu, gdy tylko pojawią nam się na horyzoncie, a my stwierdzimy, że faktycznie jesteśmy głodni i mamy na nie ochotę. I mimo, że ich nazwa brzmi niewinnie, a pierwszym skojarzeniem pojawiającym się w naszej głowie jest tabliczka czekolady, to do słodyczy zaliczają się nie tylko drobne, słodkie przyjemności, ale i dżemy, kremy czekoladowe, czy drożdżówki, o których zapomnieć nie możemy, a których to do “słodyczy” zazwyczaj nie zaliczamy.

Doskonale wiemy, że słodka przekąska od czasu do czasu (od czasu do czasu nie jest równe “codziennie”) nikomu nie zaszkodzi i czasem po prostu się należy. Wychodzimy jednak z założenia, że wszystko trzeba robić z głową, a przede wszystkim być świadomym tego pozytywnego, jak i negatywnego wpływu słodyczy na nasz organizm.

Jak słodycze wpływają na nasz organizm?

Przede wszystkim warto wspomnieć o powstawaniu próchnicy na zębach, “pustych kaloriach”, czyli braku wartości odżywczych w przypadku większość cukierków, czy lizaków, a także możliwości rozchwiania systemu hormonalnego regulującego gospodarkę glukozy we krwi, co może przyczynić się do powstania insulinoodporności, a w efekcie nawet cukrzycy typu II. No i oczywiście otyłość, czyli minus, który chyba posiada największą siłę perswazji i najbardziej do nas przemawia (jeśli chcesz dowiedzieć się, jak szybko schudnąć, koniecznie sprawdź nasz poprzedni artykuł – https://catering-pozywny.pl/2019/04/12/jak-szybko-schudnac/)!

Ale my nie chcemy straszyć…chcemy pomóc ograniczyć słodycze!

 

Jak odzwyczaić się od słodyczy?

Uaktywnij endorfiny!

Odnosimy wrażenie, że słodycze nas pocieszają i poprawiają samopoczucie, bo uaktywniają nasz hormon szczęścia – dopaminę. Organizm jednak można lekko oszukać! Nawet drobny trening pozwoli Ci na wytworzenie innego hormonu szczęścia – endorfiny! Uczucie to samo, a efekty zdecydowanie lepsze. A organizm jaki szczęśliwy?!

Owoc + Tłuszcz

Słodkie zastąp słodkimi (owocami!). Zjedz owoc, tutaj szczególnie polecamy maliny, borówki, truskawki, jagody, albo mandarynki, a potem zagryź go źródłem tłuszczu, na przykład kilkoma orzechami! Opanowanie chęci na słodycze gwarantowane!

Panuj nad głodem

Ochota na coś słodkiego często idzie w parze z lekkim głodem, kiedy nie mamy ochoty na nic konkretnego, a raczej na coś “do zapchania”. Właśnie wtedy pierwszą myślą jest kawałek czekolady, batonik, czy kanapka z dżemem, a wyprawa do sklepu kończy się mimowolnym zasięgnięciem czegoś  z półki określonej mianem “słodycze”. Jak zapanować nad głodem? Sprawa jest bardzo prosta – sensownie rozplanuj wszystkie swoje posiłki i po prostu sięgnij po jeden, albo po szklankę wody! Wypij ją i dopiero potem zastanów się, czy nadal jesteś głodny. Co więcej, picie wody w takich sytuacjach oducza sięgania po słodkie napoje!

Warzywa też nie są złe!

Są bogate w błonnik, który nasyci żołądek. Co więcej, większość warzyw ma zerowy ładunek glikemiczny, co oznacza, że nie wpływają one na wahania cukru – w efekcie po chwili nie powraca do nas kolejna chęć zasięgnięcia po coś słodkiego!

Zdrowy tłuszcz!

W chwilach ochoty na słodkie, sięgaj po orzechy, kokosy, oliwki, czy awokado. Tłuszcze odgrywają ważną rolę, bo wyrównują poziom insuliny i leptyny – chormonów, które domagają się cukru.

Zastąp słodycze czyli…zdrowe słodycze!

My bardzo chętnie Ci w tym pomożemy – każdy nasz podwieczorek jest przemyślany, pyszny i zdrowy. Ochotę na słodycze da się bez problemu zastąpić tymi zdrowymi wersjami słodkości ze zdecydowanie lepszym składem! A nasze dzieła są na to idealnym dowodem!

 

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak szybko schudnąć, koniecznie sprawdź nasz poprzedni wpis – https://catering-pozywny.pl/2019/04/12/jak-szybko-schudnac/

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *