Które owoce zawierają najmniej cukru?

Owoce znajdują się na samym dole piramidy żywieniowej, co znaczy, że powinniśmy spożywać ich wiele. Istnieją nawet diety oparte na samych owocach – diety frutariańskie, jednak często prowadzą one do niedoboru składników odżywczych i wygłodzenia organizmu (więcej o głodówkach możesz znaleźć tutaj – https://catering-pozywny.pl/2019/07/11/dieta-1300-kcal-glodowki-a-cialo-czlowieka/.)

Wszyscy doskonale wiemy, czym jest pięć porcji owoców lub warzyw. Badania dowodzą jednak, że ilość spożywanych dziennie w naszej diecie owców w stosunku do warzyw powinna wynosić zaledwie 1/4, dlaczego?

Owoce zawierają cukry proste, a ich ilość zależy od dojrzałości, a także rodzaju owocu, dlatego właśnie warto kontrolować się z ich spożywaniem bardziej, niż ze spożywaniem warzyw. Ale spokojnie, powiemy Wam, które owoce możecie jeść bez ograniczeń!

Sok owocowy

Które owoce zawierają najmniej cukru? (w 100 gramach)

• awokado – 1 g,
• abarbar–1g
• limonka–2g
• cytryna – 2,5 g
• malina–4,5g
• truskawka– 5 g
• jeżyna–5g

Które owoce zawierają najwięcej cukru?

• granat–14g
• mango–14g
• liczi–15g
• winogrono – 15,5 g

• figa – 16g
• jabłko suszone – 50-70g
• daktyl – 66g
• rodzynki – 70 gOwoce

Warto zwracać uwagę na składniki odżywcze owoców, a jednocześnie traktować je jak smaczną i zdrową przekąskę między posiłkami. Warto też korzystać z polskich owoców sezonowych, bo znaleźć je można w przestępnych cenach i zawierają mało cukru! Przypominamy i apelujemy jednoczenie o tym, by na bieżąco kontrolować stan zakupionych przez nas owoców i spożywać je przed zepsuciem. Wyrzucanie owoców, które nie nadają się już do spożycia, jest niestety dość powszechne.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: WYRZUCASZ ROCZNIE PONAD 2,5 TYSIĄCA…DO ŚMIETNIKA!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *